کودک آسمونی

متن وصوت بیانات رهبری در مورد شعر کودک

1393/4/17 18:52
نویسنده : ام غلامحسین
929 بازدید
اشتراک گذاری

توجه به شعر کودک که متضمن مفاهیم حکمت اسلامی و حکمت سیاسی باشد، به نظر ما یکی از کارهای لازم است و امروز یک مقداری جایش خالی است. شعر کودک و کتاب کودک و نوجوان از جمله بخش های مهمی است که امروز مورد توجه است. شعرایی که توانایی دارند، زبان رسائی دارند، باید مفاهیم حکمت آمیز را، یعنی حکمت اسلامی و ایرانی را در شعرهای فارسی بگنجانند. 

 

استعدادهای جوان باید پرورش پیدا کند. ما در بین جوان ها استعداد زیاد داریم و جوان ها هم راحت تر می توانند حقایق را بپذیرند و این حقایق را در بیان خودشان و در شعر خودشان منعکس کنند.

خدا را شکر می کنیم - الحمدلله - که امروز زبان شاعران ما، زبان گویائی است؛ حقایق خوبی هم با این زبان دارد بیان می شود. اگر بخواهیم امروز را با مثلاً 10 سال قبل - که همین جلسه هر سال در همین شب یا شبیه این شب تشکیل می شده - مقایسه کنیم، واقعا حرکت به جلو کاری کرده که امشب با آن شب هایی که ما داشتیم، قابل مقایسه نیست؛ یعنی حقا و انصافا شعر انقلاب ما، شعر جوان های ما، شعر عزیزان شاعر متعهد و مسوول ما، شعر پیشکسوت های ما، شعر کسانی که در میدان تربیت جوان ها حضور دارند و نقش ایفا می کنند، به نظر من خیلی پیشرفت های خوبی کرده اند. 

همان طور که گفتم، دوستان و شعرای خوب ما مرتب مشغول نکوتر شدنند - ˈتا تو نکوتر می شویˈ- هم در زمینه شعر، هم در زمینه نقد. من گاهی مقالات بعضی از دوستان را در بخش نقد شعر می خوانم؛ واقعا انسان لذت می برد؛ پرمغز، خوب؛ ان شاءالله ادامه دهید. 

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در دوم مرداد 1392

 

دانلود صوت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)