کودک آسمونی

لالایی

1391/5/18 14:33
نویسنده : ام حسین
1,726 بازدید
اشتراک گذاری

تحقیقات نشان داده لالایی نقش زیادی در شکل گیری شخصیت کودک دارد و راهی برای انتقال ارزشها به اوست در این میان انتقال ارزشهایی دینی از اهمیت خاصی برخوردار است 

این دو لالایی تقدیم به مادرانی که دوست دارند کودکشان را از همان روزهای نخست با اهل بیت اشنا کنند

تحقیقات نشان داده لالایی نقش زیادی در شکل گیری شخصیت کودک دارد و راهی برای انتقال ارزشها به اوست در این میان انتقال ارزشهایی دینی از اهمیت خاصی برخوردار است 

این دو لالایی تقدیم به مادرانی که دوست دارند کودکشان را از همان روزهای نخست با اهل بیت اشنا کنند


لالايي انتظار

لالا لالا گل پونه
آقا خيلي مهربونه
اگه نيستش ميون ما
زما غافل نمي مونه
لا لا لالا گل لاله
فقير تو کوچه ميناله
نزار و زار و بي حاله
اگه آقا بياد ديگه
کسي اين جور نمي مونه

لالا لالا گل ارزن
به هر کوي و به هر برزن
نميمونه غم وحسرت
به هر قلبي زمرد و زن

لالا لالا گل آوشن
آقا مياد چشاتا روشن
لبا خندون زمين خرم ،
دلا شادون جهان گلشن
لالا لالا گل سمبل
برا آقا يه دسته گل
بچينم ببرم پيشش
الهي خار نره دستش
لا لا لالا گل اسپند
خدايا بر خودت سوگند
رساني مهدي ما را
کني ما را به ديدارش
بسي شادان، بسي خرسند

لا لا لالا گل سوسن
مي سوزه قلب مرد و زن
الهي شام غيبت رو
تمومش کن، رسون آخر
فرج را رو به راهش کن
ظهورش را رقم برزن

لا لا لالا گل زيره
چرا خوابت نمي گيره
نمي خواهي مگر در خواب
ببيني روي ماهش رو
بپرسي حال و روزش رو
بگي يادش زقلب تو
نمي شه پاک، نمي ميره

لا لا لالا گل ميخک
ببين خوابيده گنجشگه
اونم مثل تو ميدونه
مياد بهار به باغ بي شک

لا لا لالا گل پسته
نشو خسته، نشو خسته
آقا مياد و بابايت
برا ياريش کمر بسته

الهي قفل در واشه
يه باره آقا پيدا شه
بشه مهمون دل هامون
توآيينه چشمامون
گل زهرا شکوفا شه
گل زهرا شکوفا شه

لا لا لالا عزيز جان
مامان بشه ترا قربان
اگر بيداري يا در خواب
لالايي مي رسد پايان

ولي قصه مشتاقي
هميشگي و بي پايان
هميشگي و بي پايان
لالالالالالالا
لالايي منتظران: دکتر عبدالحسين فخاري



صوتش هم مي تونيد در اين سايت گوش کنيد:
http://shamimm.ir/uploads/files/Emame_Zaman_%2884%29.mp3
لالايي عاشورا
مدينه بود و غوغا بود
اسيرِ ديوِ سرما بود
محمد سر زد از مکه
که او خورشيدِ دلها بود
لا لا خورشيدِ من لا لا
گلِ اميدِ من لا لا


خديجه همسرِ او بود
زني خندان و خوش خو بود
براي شادي و غم ها
خديجه يارِ نيکو بود
لا لا لا شاديم لا لا
گل آزاديم لا لا


خدا يک دخترِ زيبا
به آنها داد لا لا لا
به اسمِ فاطمه زهرا
اميدِ مادر و بابا
لا لا لا کودکم لا لا
قشنگ و کوچکم لا لا


علي دامادِ پيغمبر
براي فاطمه همسر
براي دخترِ خورشيد
علي از هر کسي بهتر
چراغِ خانه ام لا لا
گلِ گلدانِ من لا لا


علي شيرِ خدا لا لا
علي مشکل گشا لا لا
شبِ تاريک نان مي برد
براي بچه ها لا لا
لا لا مشکل گشاي من
گل باغِ خداي من


حسن فرزند آنها بود
حسن مانندِ بابا بود
شهيدِ زخم دشمن شد
حسن يک کوه تنها بود
لا لا کوه بلند من
تو شيرين تر ز قند من
علي فرزند ديگر داشت
جواني کوه پيکر داشت
هميشه حضرت عباس
به لب نامِ برادر داشت
لا لا نازک بدن لا لا
عصاي دستِ من لا لا


گلِ پرپر حسينم کو
گلِ سرخ و گل شب بو
کنار رود و لب تشنه
تمامِ غنچه هاي او
لا لا لا غنچه ام لا لا لا لا لا لا
گلِ تنها
حسين و اکبرم لا لا
علي اصغرم لا لا
کجايي عمه جان زينب
سکينه دخترم لا لا
لا لا لا لا گل لاله
نکن گريه نکن ناله


شبي سرد است و مهتابي
چرا گريان و بي تابي
برايت قصه هم گفتم
چرا امشب نمي خوابي
لا لا لا جان من لا لا
گل باران من لا لا


صوتش هم مي تونيد در اين سايت گوش کنيد:
http://www.aparat.com/v/1ca24fd40f486a3bc48e371b2f98a41e43914


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)